Один день журналиста «РВ» с водителем Олегом Кедо в Докшицком районе. 21.by

Один день журналиста «РВ» с водителем Олегом Кедо в Докшицком районе

Размер текста:
A
A
A

Один день журналиста «РВ» с водителем Олегом Кедо в Докшицком районе
Панядзелак. Гадзіннік паказвае 4.35 раніцы. З дыспетчарскай кабінкі аўтавакзала па гучнагаварыцелі чуецца: “Адпраўляецца аўтобус па маршруце “Докшыцы — Гарадзішча”, і пачынаецца падарожжа ў адзін з аддаленых куткоў раёна. За рулём трыццацігадовы Алег Кеда, але яго раніца пачалася крыху раней.

– Сёння я прачнуўся дзесьці ў чатыры гадзіны, – расказвае хлопец, – каб паспець сабрацца на работу. Да выхаду на маршрут яшчэ многа клопатаў: прайсці перадрэйсавы медагляд, заехаць да дыспетчара за пуцёўкай, заправіць аўтобус.
Трэба адзначыць, што на запраўку кіроўца стараецца заязджаць звечара, каб раніцай своечасова адправіцца ў рэйс. Вось і сёння, паспяхова выканаўшы ўсе ранішнія абавязкі, прыхапіўшы касавы апарат і шыльду з абазначэннем маршруту, Алег выпраўляецца ў дарогу.

Першы рэйс
Малады чалавек – выпускнік СШ №1, скончыўшы якую паступіў у Плешчаніцкі сельскагаспадарчы каледж, дзе, акрамя рабочай спецыяльнасці, атрымаў пасведчанне кіроўцы катэгорыі “С”. Пасля заканчэння каледжа вярнуўся дадому, працаваў электраманцёрам у камунгасе, потым у РЭСе. Хлопцу спатрэбілася чатыры гады, каб зразумець, што гэта прафесія не для яго. Алега клікала дарога. Яго вадзіцельскае пасведчанне папоўнілася катэгорыяй “D”.
Бацька Алега ўсё жыццё працаваў у аўтабазе, і сын вырашыў прадоўжыць яго справу. Зараз ён самы малады кіроўца аўтобуснага прадпрыемства.
– Алег Кеда – сапраўды працаўнік, які добра разбіраецца ў тэхніцы. І нават яго старэйшыя калегі часам звяртаюцца да хлопца па дапамогу, – паведаміў начальнік участка Андрэй Курдзека.
Між тым, наша “падарожжа” працягвалася: Алег пільна сачыў за дарогай і па маёй просьбе распавядаў пра пачатак сваёй працы.
– Чатыры гады таму я адправіўся ў свой першы рэйс, які запомніўся надоўга, – успамінае кіроўца. – Дарэчы, апошнім прыпынкам тады таксама была вёска Гарадзішча, толькі маршрут быў больш складаны, і я заблукаў.
Але ўнутраны спакой і кемлівасць дапамаглі хлопцу выехаць на патрэбную дарогу і своечасова прыбыць на чарговы прыпынак, дзе транспарт чакалі пасажыры.
Сёння ж Алег упэўнена трымае руль аўтобуса. Дарэчы, прыкладна два гады таму маладому кіроўцу даверылі новенькі ПАЗ. Дзень за днём вадзіцель уважліва абслугоўвае кожнага пасажыра: своечасова выбівае білет, уважліва пералічвае здачу, нават паспявае пажартаваць з некаторымі. Яны, у сваю чаргу, адказваюць яму ўдзячнасцю і ласкава называюць Алежкам.
Один день журналиста «РВ» с водителем Олегом Кедо в Докшицком районе“Высадзіце нас у лесе”
Тым часам наша паездка працягвалася: з магнітолы гучала прыемная музыка, Алег быў засяроджаны на дарозе, а я пачала назіраць за пасажырамі. Заўважыла, што многія спякотнымі летнімі днямі ехалі на лецішча. Зараз час канікулаў, таму ў аўтобусе чуліся і дзіцячыя галасы. Маленькая дзяўчынка Дарына падзялілася, што едзе разам з бабуляй у Параф’янава. Іншыя пасажыры дабіраліся на работу, вечарам вярталіся дадому. Маладая пара з заплечнікамі папрасіла высадзіць іх у лесе. Такога прыпынку на маршруце няма, але кіроўца ідзе насустрач і высаджвае маладых людзей на бліжэйшым прыпынку – радасныя грыбнікі спяшаюцца на “ціхае паляванне”.
Зразумела, што праца ў сферы абслугоўвання не абыходзіцца без канфліктных сітуацый. Гэта пацвярджае і наш герой.
– Заўсёды знойдуцца незадаволеныя людзі, – гаворыць Алег. – Адным холадна, другім спякотна. Камусьці не падабаецца, што аўтобус затрымаўся нават толькі на якую хвілінку, хтосьці проста любіць канфліктаваць і шукае для гэтага любую нагоду.
Кіроўца стараецца не ўступаць у канфлікт і вырашае напружаную сітуацыю па прынцыпе: праўда заўсёды на баку пасажыра. Але гэта не значыць, што ім усё дазволена: не трэба забывацца, што ўсе мы людзі і павінны ставіцца адзін да аднаго з павагай і паразуменнем.
Акалічнасці прафесіі
– Прафесія мне па душы, – адказвае на маё чарговае пытанне Алег. – І нават самая далёкая дарога на Віцебск выклікае пераважна станоўчыя эмоцыі. Здараецца, што раптоўна трэба замяніць у рэйсе кагосьці, бо ўзнікла паломка. Выхадны страчаны, але, як толькі выязджаю на трасу, настрой пакрысе ўздымаецца. Народ у нас свядомы, і “зайцаў”, у прынцыпе, няма, але ўсё роўна трэба сачыць за парадкам у аўтобусе.
Падчас невялікага перапынку ў дарозе я даведалася, што рабочы графік кожнага з кіроўцаў узгадняецца напрыканцы папярэдняга месяца і складае прыкладна 19 працоўных дзён. Зарплата залежыць ад розных крытэрыяў, а каб атрымаць прэмію, трэба выканаць даведзены план пасажыраперавозак.
Нечаканае здарэнне
У дарозе час ад часу штосьці здараецца. Вось і сёння, вяртаючыся з вячэрняга рэйса, Алег стаў амаль што выратавальнікам жывёлы.
У вёсцы Параф’янава ля адной хаты заўважылі каня, які прысеў на заднія ногі, заціснуты паламанымі аглоблямі. Алег спыніў аўтобус, падбег да каня, паспрабаваў яму дапамагчы. Атрымалася. Пасажыры ўздыхнулі з палёгкай і сталі паважаць “свайго” кіроўцу яшчэ больш.
Один день журналиста «РВ» с водителем Олегом Кедо в Докшицком районе
Сям’я

У асабістым жыцці Алег – добры муж і клапатлівы бацька. Пры напружаным графіку работы ён стараецца як мага больш часу праводзіць са сваёй сям’ёй.
Малады чалавек — добры гаспадар, які і дома не можа без працы. У вольны ад работы час вырабляе жалезабетонныя кольцы для калодзежаў. Захапляецца спортам: зімой – лыжы, летам – плаванне.
– Сёння модна ісці ў дальнабойшчыкі, – зазначае Алег, – але грошы, калі ёсць жаданне, можна зарабляць і дома. Галоўнае — кожны дзень быць з сям’ёй.

Таццяна САКОВІЧ.
Фота аўтара.

 
 
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Панядзелак. Гадзіннік паказвае 4.35 раніцы. З дыспетчарскай кабінкі аўтавакзала па гучнагаварыцелі чуецца: “Адпраўляецца аўтобус па маршруце “Докшыцы —...
 
 
 


Архив (Новости Общества)

21.by в социальных сетях

Свежие газеты

16.10.2018
Mir24.TV Belarus
Івацэвіцкі веснік
Кобринский вестник
Навiны Палесся
Полесская правда
Пинский Вестник
Двинская правда (Верхнедвинск)
Гарадоцкi веснiк
Новости Докшицы
Патриот (Ушачи)
Герой працы
Газета Авангард
Лоевский край
Чырвоны Кастрычнiк
Петрыкаускiя навiны
Хойницкiя навiны
Вороновская газета
Ивьевский край
Полымя
Lida.Info
Заря над Неманам
Свислочская газета
Светлы шлях
Единство
Нясвижскiя навiны
Слуцк Город
Смалявiцкi край
Soligorsk News
Маяк Преднепровья
Радзiма
Кировец
Голас Касцюкоушчыны
Асiповiцкi край
Новости Хотимска
Новы дзень (Жлобин)
Святло кастрычнiка (Мстиславль)
17.10.2018
Mir24.TV Belarus
Навiны Палесся
Полесская правда
Пинский Вестник
Гарадоцкi веснiк
Днепровская правда (Дуюровно)
Голас Сененшчыны
Патриот (Ушачи)
Герой працы
Газета Авангард
Лоевский край
Петрыкаускiя навiны
Хойницкiя навiны
Новости Волковыска
Вороновская газета
Полымя
Lida.Info
Заря над Неманам
Свислочская газета
Светлы шлях
Единство
Новости Дзержинска
Нясвижскiя навiны
Слуцк Город
Смалявiцкi край
Soligorsk News
Маяк Преднепровья
Радзiма
Горецкий вестник
Савецкая вёска
Голас Касцюкоушчыны
Кричевская жизнь
Новости Хотимска
Новы дзень (Жлобин)
Перамога (Дятлово)
Святло кастрычнiка (Мстиславль)

© 2004-2018 21.by
Яндекс.Метрика