Вечная тэма. Спектакль Рэспубліканскага тэатра беларускай драматургіі “Жанчыны Бергмана” вылучаны на суісканне Дзяржаўнай прэміі Беларусі. 21.by

Вечная тэма. Спектакль Рэспубліканскага тэатра беларускай драматургіі “Жанчыны Бергмана” вылучаны на суісканне Дзяржаўнай прэміі Беларусі

17.09.2010 — Новости Культуры |  
Размер текста:
A
A
A

Источник материала:

 Вечная тэма. 
Спектакль Рэспубліканскага тэатра беларускай драматургіі “Жанчыны Бергмана” вылучаны на суісканне Дзяржаўнай прэміі Беларусі.

Ні адна п’еса не выклікала ў мяне такіх эмоцый, як “Жанчыны Бергмана” ў пастаноўцы мэтра беларускай сцэны Валерыя Анісенкі. Можа, прычына ў маёй звышчуллівасці? Не. Выцірае слёзы модніца на суседнім крэсле, праз рад усхліпвае жанчына ў строгім касцюме... Вечная тэма: чалавек не можа жыць у самоце і адзіноце, без любові і спачування блізкіх.

Сустрэча знакамітай спявачкі Інгрыд і маладой медсястры Лін у палаце псіхбальніцы пацвярджае гэта. Актрыса згубіла голас, медсястра, якая выхоўвалася ў інтэрнаце, — любоў і пяшчоту маці. Вар’яцкія ўчынкі, шалёныя адносіны, мікс з любові і нянавісці... Заслужаная артыстка Рэспублікі Беларусь Таццяна Мархель і майстар сцэны артыстка Людміла Сідаркевіч ні на хвіліну не выпускаюць гледача з напружання.— П’еса мае багатую гісторыю і шчаслівы лёс, —расказвае галоўны рэжысёр тэатра Валерый Анісенка. —Спектакль паўнацэнна жыве ўжо дзевяты год. З ім мы аб’ездзілі ўсю Беларусь, пабывалі ў Варшаве, Маскве, Каіры... І ніколі не вярталіся без узнагарод.Калегія Міністэрства культуры і Рэспубліканскі тэатр беларускай драматургіі вылучылі спектакль на суісканне Дзяржаўнай прэміі Беларусі. Нагадаем, яна з’яўляецца найвышэйшым прызнаннем заслуг дзеячаў навукі і тэхнікі, літаратуры, мастацтва і архітэктуры перад грамадствам і дзяржавай. Прэмія прысуджаецца Прэзідэнтам раз у два гады, у выпадку сферы мастацтва — за глыбокія па зместу і адметныя па форме работы, якія істотна ўзбагачаюць нацыянальную і сусветную культуру, садзейнічаюць усталяванню агульначалавечых каштоўнасцей і ідэй гуманізму.Адна з умоў конкурсу на атрыманне Дзяржпрэміі — грамадскае абмеркаванне твору.  Яно і адбылося пасля заканчэння спектакля.Таццяна Сцяпанаўна, праекціроўшчык: “Што мяне здзівіла? Звычайна ў тэатры доўгія маналогі перапыняюцца апладысментамі. Тут была цішыня. Проста не падымаецца рука перарваць такое мастацтва”.Анастасія, студэнтка ўніверсітэта культуры і мастацтваў: “У многіх узнікае  пытанне: чаму галоўная гераіня то пяшчотная,  то жорсткая са сваёй падапечнай? Я моцна адчула падчас спектаклю — гэта была псіхатэрапія. Медсястра спрабавала зламаць у актрысе шкарлупіну, у якую закавала сябе Інгрыд, моцнымі эмоцыямі выцягнуць з яе слёзы, а потым і словы...  Спектакль пранізаны глыбокім сэнсам”.Марына МАЖЭЙКА, прафесар філасофіі: “У гэтым спектаклі зроблена добра ўсё. Выдатная ігра актрыс. Умовы цяжкія: адна ўсю п’есу павінна маўчаць, другая, наадварот, — запоўніць яе сваім голасам. Увесь спектакль сыграны на пранізлівай ноце, з неверагодным напалам эмоцый. Геніяльная рэжысура: прадумана кожная сцэна. Добра зроблены рэквізіты, касцюмы. Кожны ўздых, кожны погляд — усё цудоўна”.

Варты спектакль ці не галоўнай прэміі краіны? Глядач сказаў сваё слова.

 
 
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Ні адна п’еса не выклікала ў мяне такіх эмоцый, як “Жанчыны Бергмана” ў пастаноўцы мэтра беларускай сцэны Валерыя Анісенкі. Можа, прычына ў маёй звышчуллівасці?...
 
 
 

РЕКЛАМА

Архив (Новости Культуры)

РЕКЛАМА


Яндекс.Метрика