Александр Ладыжин возглавляет среднюю школу №1 г.Сенно десять лет. 21.by

Александр Ладыжин возглавляет среднюю школу №1 г.Сенно десять лет

04.10.2019 — Новости Общества |  
Размер текста:
A
A
A

Источник материала:

 Ва ўстанове адукацыі за гэты час шмат чаго змянілася да лепшага. Свой адметны твар набыў унутраны інтэр’ер школы, праведзена істотнае добраўпарадкаванне школьнай тэрыторыі, пастаянна абнаўляецца матэрыяльна-тэхнічная база школы.

 


Да работы па штогадовым рамонце вучэбных кабінетаў актыўна далучаюцца бацькі. Сёлета згодна з новымі патрабаваннямі СанПіНа адрамантавана 11 класаў: шпалеры на сценах заменены на фарбу. Два класы цалкам сваімі сіламі адрамантавалі бацькі. На працягу шэрагу гадоў працэнт паступлення выпускнікоў першай сенненскай перавышае сярэднераённы.

 — Галоўная задача дырэктара – ствараць спрыяльныя ўмовы для работы педагагічнага калектыву і камфортную абстаноўку для навучання і выхавання дзяцей. А вынікам гэтага павінна стаць высокая якасць адукацыйнага працэсу, — лічыць Аляксандр Ладыжын, які прыйшоў у гарадскую ўстанову адукацыі пасля дырэктарства ў Расненскай і Сінягорскай школах. Дарэчы, у хуткім часе пасля таго, як пакінуў апошнюю, аўтару гэтых радкоў па нейкіх журналісцкіх справах давялося пабываць там. Педагагічны калектыў вельмі шкадаваў, што прыйшлося развітацца з Аляксандрам Іванавічам – умелым кіраўніком і чулым чалавекам.

 — Роля дырэктара школы адрозніваецца ад ролі кіраўніка, напрыклад, прамысловага прадпрыемства ці сельгасарганізацыі, — упэўнены Ладыжын. – Дырэктар установы адукацыі павінен не прымушаць падначаленых, а пераконваць у правільнасці прынятых кіраўніцкіх рашэнняў. Наогул, творчыя людзі, а педагогі і ёсць такія, бо кожны ўрок – гэта прадукт творчасці настаўніка, патрабуюць асаблівых падыходаў. Прымусіць тварыць немагчыма, — дзеліцца мой суразмоўца сваімі думкамі. У гэтым пераконвае ўласны вопыт. Настаўнік фізікі Аляксандр Ладыжын выкладаў прадмет шмат гадоў.   

 На пытанне: “Дырэктар школы больш педагог ці гаспадарнік-адміністратар?” Ладыжын разважліва адказвае:

 — Чалавек, які займае такую пасаду павінен спалучаць у адной асобе і гаспадарніка, і педагога, бо і тыя, і іншыя ўменні і веды патрэбны яму для выканання службовых абавязкаў. Не будзеш гаспадарнікам – прыйдзе ў заняпад матэрыяльная база, не зможаш стаць на пункт гледжання педагогаў – страціш узаемаразуменне з калектывам, а гэта нічога добрага для выхаваўча-адукацыйнага працэсу не абацяе.

 Ці любяць дырэктара дзеці? Пытанне крыху бянтэжыць:

 — Хочацца спадзявацца, што дзеці мяне паважаюць. А катэгорыя “любяць – не любяць”, на маю думку, крыху іншага парадку…

 Што ж самаму дырэктару больш за ўсё не падабаецца ў яго рабоце?

 — Не падабаецца караць падначаленых, калі гэта часам здараецца рабіць. Настаўнік павінен ісці да дзяцей з добрым настроем, каб сеяць разумнае, добрае, вечнае. А пасля непрыемнай гутаркі ці нейкага пакарання, які ж можа быць станоўчы і творчы настрой.

 …І яшчэ некалькі “штрыхоў да партрэта” дырэктара школы Ладыжына. Аляксандр Іванавіч прымае актыўны ўдзел у грамадскім жыцці раёна. Ён дэпутат, з’яўляецца намеснікам старшыні раённага Савета дэпутатаў, уваходзіць у раённы савет апорных пунктаў аховы правапарадку, узначальвае школьную “пярвічку” РГА “Белая Русь”, член прэзідыума раённай арганізацыі рэспубліканскага грамадскага аб’яднання. А ў апошні час у сувязі з маючымі адбыцца ў краіне выбарамі да іншых грамадскіх абавязкаў Аляксандра Ладыжына далучылася работа ў Сенненскай акруговай выбарчай камісіі, членам якой ён з’яўляецца.

 Таццяна БУРАКОВА.

 Фота аўтара.

 
 
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
 Ва ўстанове адукацыі за гэты час шмат чаго змянілася да лепшага. Свой адметны твар набыў унутраны інтэр’ер школы, праведзена істотнае добраўпарадкаванне...
 
 
 

РЕКЛАМА

Архив (Новости Общества)

РЕКЛАМА


Яндекс.Метрика