Пакажыце кiроўцу кукiш
Пакажыце кiроўцу кукiш
"Калi машына, у якой мiгае правы паваротнiк, паварочвае налева, у 99 працэнтах выпадкаў за рулём жанчына". Ну так. Бывае. А ведаеце чаму? Ды таму, што жанчыне доўга расказвалi аб правiлах, штрафах i патрабаваннях бяспекi, але нiхто не растлумачыў, што правiльна i ўмела карыстацца паваротнымi сiгналамi проста вельмi i вельмi карысна i модна. Адна справа — зразумець, што паваротнiк уключаецца рухам рукi ў той жа бок, у якую будзе круцiцца руль. Гэта простая неабходнасць. Але калi вы пойдзеце далей i асвоiце спецыяльную вадзiцельскую сiгналiзацыю, значыць, патрапiце ў самую актуальную тэндэнцыю — бо быць ветлiвым i кампетэнтным кiроўцам вельмi карысна. У iнтэрнэт-блогах тут i там абмяркоўваюць гэтую тэму, i спрабуюць высветлiць, у якiм з гарадоў жывуць самыя ветлiвыя кiроўцы. Калi ж казаць зусiм сур’ёзна, асвоiўшы неафiцыйную сiгналiзацыю, вы адчуеце сябе больш упэўнена на дарозе, бо будзеце ведаць, што вам хочуць сказаць суседзi па дарозе, i здолееце самi падаваць патрэбныя сiгналы. Што дазволiць зрабiць рух больш бяспечным для ўсiх яго ўдзельнiкаў. Спачатку разбяромся з фарамi. Два кароткiя мiганнi далёкiм святлом — вас прапускаюць. Скарыстаўшыся ветлiвасцю, не забудзьцеся ўключыць аварыйку на адзiн-два проблiскi, гэта агульнапрыняты спосаб сказаць "дзякуй". (Дарэчы, непрыемны факт — заўважана, што жанчыны вельмi рэдка прапускаюць i iншыя машыны, i пешаходаў.) Сустрэчная машына на трасе адзiн раз падмiргнула далёкiм святлом — папярэджвае аб небяспецы. Хутчэй за ўсё, гэта пост ДЗIБДР, гаiшнiк з радарам, але можа быць i нешта больш сур’ёзнае — аварыя, напрыклад, так што будзьце ўважлiвыя. Калi машына, якая iдзе за вамi, актыўна сiгналiць святлом — вас просяць саступiць паласу. У Еўропе аналагiчнае патрабаванне выказваюць сiгналам левага паваротнiка. Цi ўступаць у канфлiкт з паспешлівым вадзiцелем, вырашаць вам, але самы разумны выхад — уключыць правы паваротнiк i спакойна перастроiцца ўправа. Калi сустрэчны аўтамабiль мiргае вам напераменку далёкiм i блiзкiм святлом, гэта значыць, што вы яго асляпляеце. Пераключыцеся з далёкага святла на блiзкi. Майце на ўвазе: фары павiнны быць адрэгуляванымi i пажадана чыстымi. Гэта асаблiва датычыцца ксэнонавых фараў, на якiх пласт бруду стварае асаблівую палярызацыю святла, вельмi непрыемную для вока. Менавiта таму часта ксэнонавыя фары дапаўняюць асобнымi абмывальнiкамi. Зараз аб паваротных сiгналах. Iх галоўнае прызначэнне, вядома, паказваць, у якi бок вы збiраецеся рухацца. Не забывайце карыстацца iмi пастаянна: у заторы, на трасе i нават у двары, папярэджваючы навакольных аб сваiх намерах, вы павышаеце ўзровень бяспекi. Перастройвацца ў шчыльным патоку без выкарыстання паваротнiкаў проста непрыстойна, часта iншыя кiроўцы наўмысна "не заўважаюць" такiх манеўраў, а значыць, зноў ствараецца аварыйная сiтуацыя. Сiгналы паваротнiкаў вельмi важныя i на трасе. Напрыклад, фура, якая рухаецца перад вамi, мiргае левым паваротнiкам — гэтае папярэджанне аб небяспецы, абганяць яе нельга. Калi дальнабойшчык уключыў правы паварот — смела iдзiце на абгон, ён бачыць, што наперадзе ўсё спакойна. Калi ж фура абганяе вас, дапамажыце яе кiроўцу: мiргнiце далёкiм святлом, калi ён завершыць манеўр. Ён вас зразумее i падзякуе, а вы зберажаце сябе ад сутыкнення з махiнай. Сiгналы, якiя падаюць рукамi, вядома, менш прыкметныя, але не менш iнфарматыўныя. Напрыклад, вы бачыце, што ў машыны, якая едзе наперадзе, адчыненыя дзверы. Прыцягнiце да сабе ўвагу кiроўцы i пакажыце рукой у бок гэтых дзвярэй. Адчынены багажнiк — некалькi разоў энергiчна "прыпляснеце" паветра. Калi вам паказваюць рукой, як запальваецца лямпачка — вы забылiся ўключыць фары. А калi з машыны, якая праязджае побач, вам энергiчна махаюць у бок абочыны — спынiцеся i агледзьце аўтамабiль, магчыма, з iм нешта не ў парадку. Калi вы бачыце, што памiж коламi вялiкага аўтамабiля заграз камень, пакажыце кiроўцу кукiш — ён зразумее. Вырашыўшы прапусцiць пешаходаў, таксама выкарыстайце жэст рукой: мiмiку з вулiцы разглядзець бывае складана, а святла або гукавога сiгналу людзi могуць проста спалохацца. I, нарэшце, аб гукавых сiгналах. У межах горада iх можна выкарыстаць толькi для прадухiлення ДТЗ. I калi тэмперамент шукае выхаду, а рука б’е па клаксону, спынiцеся i падумайце, куды вам дзяваць лiшкi энергii.
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
"Калi машына, у якой мiгае правы паваротнiк, паварочвае налева, у 99 працэнтах выпадкаў за рулём жанчына". Ну так. Бывае. А ведаеце чаму? Ды |
|