Асіпаўчане ў V рэспубліканскім конкурсе “Тут родныя трымаюць карані…”. 21.by

Асіпаўчане ў V рэспубліканскім конкурсе “Тут родныя трымаюць карані…”

27.12.2018 — Новости Культуры |  
Размер текста:
A
A
A

Источник материала:

Да мерапрыемстваў, прысвечаных Году малой радзімы, далучыўся і часопіс “Роднае слова” — папулярнае сярод настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры выданне. Па ініцыятыве рэдакцыі прайшоў V рэспубліканскі конкурс навукова-даследчых і творчых работ “Тут родныя трымаюць карані…”, і сёлета сярод пераможцаў ёсць прадстаўнікі Асіповіччыны.

У намінацыі “Турыстычныя маршруты маёй малой радзімы” прадстаўнікі СШ № 1 імя Б.М.Дзмітрыева Уладзіслаў Багдановіч і Мікіта Аксёнаў сталі ўладальнікамі Дыпломаў III ступені. Хлопцы разам з настаўнікам беларускай мовы і літаратуры Таццянай Малыхінай распрацавалі 100-кіламетровы маршрут па месцах партызанскай славы раёна.


— Часта наведваюся ў госці да бабулі, якая жыве ў Жорнаўцы і прайшла вайну, — тлумачыць Уладзіслаў. — З яе расказаў шмат даведаўся пра партызанскі рух. Тэма зацікавіла, і разам з сябрам Мікітам заняліся яе распрацоўкай. Разгарнулі карту і паводле гістарычных дадзеных склалі маршрут. На першы погляд, нічога складанага, але за гэтым стаяць дзясяткі прачытаных кніг, паездкі ў музеі, архівы і непасрэдна ў вёскі, дзе адбываліся знакавыя для партызанскага руху падзеі.

Вучаніца 11 класа Лізавета Маслава з настаўнікам геаграфіі Людмілай Лістападавай з Ялізаўскага ВПК д/с-СШ прадставілі маршрут па помніках прыроды раёна.

— Увогуле пра Асіповіччыну ў гэтым плане звестак аказалася мала, таму інфармацыю прыйшлося адшукваць у кнігах, сустракацца з мясцовымі жыхарамі і былымі працаўнікамі лясніцтваў, заказнікаў, — распавядае Людміла Мікалаеўна. — Але ўсё гэта не стала праблемай, а наадварот: мы папоўнілі свае скарбонкі новымі фактамі пра вядомыя аб’екты і цікавымі знаёмствамі.

Уладальнікамі Дыплома I ступені ў намінацыі “Край мой родны, край прыгожы” сталі прадстаўніцы Лапіцкай СШ Анастасія Няверава і Ганна Марозава. Дзяўчаты працавалі над тэмай “Прасторава-часавыя і прадметныя вобразы-сімвалы ў паэзіі Алеся Пісьмянкова”.

— Паўдзельнічаць у конкурсе прапанавала настаўнік беларускай мовы і літаратуры Таццяна Канстанцінаўна Пісьмянкова, — расказвае Анастасія. — Прапанаваная тэма работы падалася цікавай, таму адразу згадзіліся. Улічваючы, што сёння не існуе грунтоўных даследаванняў, прысвечаных творчасці паэта, прыемна было адчуваць сябе ў некай ступені наватарамі. Цікавасць падмацоўвала і тое, што Алесь Уладзіміравіч — старэйшы брат дырэктара нашай школы. I нельга было не выкарыс-таць шанц даведацца пра пахо-джанне некаторых вобразаў з першых вуснаў. Увесь працэс падрыхтоўкі раздзяліўся на 2 этапы: вывучэнне біяграфіі творцы і ўстанаўленне колькасных паказчыкаў прасторава-часавых і прадметных вобразаў-сімвалаў. Матэматычнай часткай — падлікам — займалася Ганна, а ўжо сабраць гэта ў адно цэлае і прааналізаваць стала маёй задачай. Падчас напісання работы вялікіх складанасцей не ўзнікла, а вось на абароне было інакш. У час правядзення раённага этапу Аня паехала ў лагер, таму прадстаўляць работу прыйшлося мне. Нягледзячы на хваляванне, усё атрымалася і праект заняў другое месца. У наступным, абласным этапе таксама ўсё атрымалася на вышэйшым узроўні.

 
 
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Да мерапрыемстваў, прысвечаных Году малой радзімы, далучыўся і часопіс “Роднае слова” — папулярнае сярод настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры выданне. Па...
 
 
 

РЕКЛАМА

Архив (Новости Культуры)

РЕКЛАМА


Яндекс.Метрика