Усе жанры добрыя, акрамя сумнага. Новы мастацкі кіраўнік тэатра музкамедыі Адам МУРЗІЧ плануе эксперыментаваць, захоўваючы традыцыі. 21.by

Усе жанры добрыя, акрамя сумнага. Новы мастацкі кіраўнік тэатра музкамедыі Адам МУРЗІЧ плануе эксперыментаваць, захоўваючы традыцыі

13.07.2010 — Новости Общества |  
Размер текста:
A
A
A

Источник материала:

 Усе жанры добрыя, акрамя сумнага.
Новы мастацкі кіраўнік тэатра музкамедыі Адам МУРЗІЧ плануе эксперыментаваць, захоўваючы традыцыі.

Лёсы тэатраў — як лёсы людзей: то паласа белая, то паласа чорная. За апошнія гады Беларускаму акадэмічнаму музычнаму тэатру давялося многае перажыць: скандалы, масавыя звальненні зорак аперэты, адкрытыя лісты ў рэспубліканскія выданні і нават у Міністэрства культуры. Некалькі месяцаў тэатр заставаўся без кіраўніцтва: Аляксей Ісаеў, які сумяшчаў пасады дырэктара і мастацкага кіраўніка, падаў у адстаўку, і шэкспіраўскія жарсці за кулісамі трохі сціхлі. Зімой трупе быў прадстаўлены новы дырэктар — Аляксандр Пятровіч, а вось мастацкага кіраўніка абралі толькі зараз. Вакантную пасаду заняў Адам Мурзіч.

Адам Асманавіч Мурзіч дагэтуль узначальваў вакальнае аддзяленне ў музычным вучылішчы імя Глінкі. У 1992 годзе атрымаў званне заслужанага работніка Беларусі. Яго прызначэнне спачатку трымалася ў сакрэце. Калі Адам Асманавіч упершыню выйшаў да трупы, у зале пачуліся апладысменты. Не дзіва: за сваю доўгую педагагічную кар’еру Мурзіч адкрыў мноства талентаў. Яго вучні спяваюць на лепшых беларускіх сцэнах, у Марыінцы, у італьянскай і нямецкай оперы.

— Адам Асманавіч, ці збіраецеся вы “чысціць” рэпертуар?

— Несумненна, пыл стрэсці давядзецца. Я не магу назваць канкрэтныя пастаноўкі, але некаторыя з іх знікнуць з рэпертуару. Тэатр не павінен стаяць на месцы, ён павінен пастаянна развівацца. Я тут для таго, каб вярнуць класіку. Лічу, што працэнтаў 60—70 рэпертуару павінна быць прыкладам высокай класікі, якая задавальняла б запыты нашага слухача.  Што датычыцца Ісаева... Гэта чалавек, які быў у тэатры, калі мяне яшчэ тут не было. Таму я не маю маральнага права гаварыць на гэту тэму. Гэта ўладальнік выдатнага голасу і вельмі яркай сцэнічнай знешнасці. Калі б такі спявак трапіў да мяне ў тэатр, я яго б песціў і на руках насіў. А ўвогуле прыйшоў час збіраць камяні.

— Як вы ставіцеся да мюзікла, эксперыментальных пастановак тэатра?

— Усе жанры добрыя, акрамя сумнага. Маладое пакаленне прапануе свой новы свежы погляд на мастацтва. Для мяне паказчык — перамогі на міжнародных конкурсах. Безумоўна, мюзікл павінен мець месца ў нашай афішы. Балетная трупа таксама не застанецца без увагі. Новае — гэта заўсёды цікава.

— У 2007 годзе тэатр пакінулі вядучыя артысты. Ці будзе тэатр наладжваць адносіны са сваімі ветэранамі?

— Ёсць людзі, якія з’яўляюцца сімвалам тэатра. Для мяне гэта ў першую чаргу Наталля Гайда. Я на яе маліцца гатовы! Маладым ёсць чаму павучыцца ў старэйшага пакалення. Наша мэта — еўрапейскі стандарт, высокая вакальная культура, вытанчаны густ, стыль, лёгкасць і прыгажосць. Як тут абысціся без пераемнасці пакаленняў?

— Некалі трупа аб’ездзіла ўсю Еўропу. Якія гастролі плануюцца?

— У асноўным гэта гастролі па Беларусі. Запланавана паездка ў Екацярынбург, але толькі ў 2013 годзе. Магчыма, адправімся ў Баку.

— Напэўна, самае набалелае пытанне і часткова рытарычнае: чаму ў творчых калектывах так часта ўзнікаюць кан-флікты? Як вы збіраецеся падтрымліваць нармальны мікра-клімат у калектыве?

— Мікраклімат — гэта самае галоўнае. Я кіраваў вялікімі калектывамі на грамадскай рабоце. Гэта вельмі складаны арганізм — вакальная кафедра, але ў мяне не было ніводнага канфлікту. Калі ў нас будзе лад, будзе праца і парадак. Дысцыпліна будзе не палачнай, а творчай. Для мяне гэта вельмі важна. Няма чацвёртага акцёра ў пятым дзеянні. Ёсць чалавек, які працуе ў тэатры. Да ўсіх павінны быць аднолькавыя адносіны. Я не прымаю нагавораў, калідорных размоў. Набалела? Бярыце праціўніка і прыходзьце да мяне ў кабінет. Разбяромся. У мяне любімчыкаў не будзе. Яны будуць у публікі.

 
 
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Лёсы тэатраў — як лёсы людзей: то паласа белая, то паласа чорная. За апошнія гады Беларускаму акадэмічнаму музычнаму тэатру давялося многае перажыць: скандалы,...
 
 
 

РЕКЛАМА

Архив (Новости Общества)

РЕКЛАМА


Яндекс.Метрика