"Наперадзе сутыкненне, будзем стаяць...". 21.by

"Наперадзе сутыкненне, будзем стаяць..."

04.10.2012 — Новости Общества |  
Размер текста:
A
A
A

Источник материала:

Рытмічны грукат колаў раптам заціхае. Вагон спыняецца пасярэдзіне перагону. Незапланавая стаянка працягваецца хвіліну, дзве. Нарэшце кіроўца аб'яўляе па гучнай сувязі: "Наперадзе аварыя, будзем стаяць". Тыя пасажыры, якія спяшаюцца, выходзяць з вагонаў. Калі пашанцуе, можна ўбачыць, як у доўгую сталёвую нітку выстраіліся трамваі. А наперадзе такога своеасаблівага цягніка — дарожна-транспартнае здарэнне. Што там адбылося — два аўтааматары на рэйках не раз'ехаліся, нейкі вадзіцель не саступіў дарогу трамваю ці яшчэ нешта малапрыемнае? Важна іншае — тое, што рух электрычнага транспарту часова прыпыніўся.

Гэтая сітуацыя знаёмая кожнаму, хто больш ці менш рэгулярна карыстаецца не толькі трамваем, але і тралейбусам. І калі "рагатыя аўтобусы" яшчэ раз-пораз могуць аб'ехаць месца ДТЗ, то трамваю вельмі часта няма куды падзецца — альтэрнатыўных шляхоў руху вельмі мала, а на суседнюю паласу ён перастроіцца не можа ў прынцыпе. Як знарок, карэспандэнту "Звязды" давялося трохі "пасядзець" у вагоне якраз тады, калі ён накіроўваўся да намесніка генеральнага дырэктара дзяржаўнага прадпрыемства "Мінсктранс" Віктара ТОЗІКА пагутарыць пра гэту праблему.

— Аварыя, пра якую вы кажаце, адбылася ў ранішні час пік на даволі ажыўленым скрыжаванні вуліц Якуба Коласа і Хмяльніцкага. "Таёта" паварочвала налева і не саступіла дарогу трамваю, які ехаў на зялёнае святло. А па правілах дарожнага руху рэйкавы транспарт мае ў такіх выпадках перавагу. Прадстаўнікі ДАІ засведчылі, што аварыя адбылася не па віне кіроўцы трамвая. Таму з вадзіцеля легкавіка будзем патрабаваць пакрыцця ўрону. Вагоны стаялі 22 хвіліны, і на гэты час быў заблакаваны рух да метро пяці маршрутаў.

— Наколькі часта здараюцца падобныя выпадкі?

— Яны адбываюцца нерэгулярна. Бывае так, што цэлыя тыдні праходзяць без зрываў працы электрычнага транспарту, а здараецца і так, што за дзень рэгіструецца некалькі выпадкаў. Па стане на 24 верасня, намі на адрас віноўнікаў ДТЗ было накіравана 655 прэтэнзій. Большасць аварый адбываецца ў будныя дні. За рэдкім выключэннем, вінаваты ў гэтым аўтааматары.

— Што рабіць пасажырам на тых вуліцах, дзе альтэрнатывы трамваю няма?

— Калі рух спыняецца з-за ДТЗ і не аднаўляецца на працягу 20 хвілін, то ў такім выпадку інструкцыяй прадугледжаны запуск аўтобуснага маршруту, які будзе часова замяняць трамвай. І аўтобусы будуць вазіць пасажыраў датуль, пакуль вагоны зноў не пойдуць па сваіх маршрутах.

— Хто і як разлічвае суму нанесенага ўрону?

— На месца здарэння прыязджае прадстаўнік службы бяспекі дарожнага руху транспартнага прадпрыемства. Ён і праводзіць падлікі панесеных страт. Канчатковая сума ўрону залежыць ад многіх складнікаў. Па-першае, трэба ўлічыць колькасць грамадскага транспарту, які стаіць з-за аварыі. Бывае і так, што рух зрываецца адразу ў абодва бакі — асабліва гэта датычыцца трамваяў на дарогах, дзе рэйкі пракладзены па трэцяй паласе. Па-другое, вельмі важнай з'яўляецца працягласць прастою. Трэці складнік — гэта час сутак. Зразумела, што ў час пік ад нязручнасці пацерпяць больш людзей, чым, напрыклад, апоўначы. Акрамя таго, улічваюцца выдаткі на перавозку пасажыраў. Яны самыя высокія для аўтобусаў і самыя нізкія — для трамваяў. Хачу падкрэсліць, што спагнанне ўрону — мера вымушаная.

— У якіх межах вагаецца сума выплат?

— Звычайна ад 10 тысяч да аднаго мільёна рублёў. Удзельнікі ДТЗ, чыя віна даказана супрацоўнікамі ДАІ, звычайна сплочваюць грошы добраахвотна. Але бываюць і такія выпадкі, калі справа даходзіць да судовага пасяджэння. Такіх выпадкаў мала, таму што сумы мы выстаўляем не завоблачныя і аспрэчваць заключэнне ДАІ адважваюцца нямногія. Да таго ж давядзецца заплаціць за судовыя выдаткі. Такім чынам, у выпадку рашэння справы праз суд памер кампенсацыйнай выплаты рызыкуе сур'ёзна павялічыцца.

— Ці ёсць у сталіцы месцы, дзе транспарт стаіць часта?

— Своеасаблівых "бермудскіх трохвугольнікаў", звязаных з прастоем электратранспарту, у горадзе няма. Напрыклад, практычна выключана спыненне руху трамваяў на тых участках, дзе рэйкі вынесены з праезнай часткі. Але, на жаль, магчымасць гэта зрабіць ёсць далёка не ўсюды — на некаторых вуліцах тратуары для гэтага проста не разлічаны... Як правіла, часцей за ўсё адбываюцца два віды ДТЗ з прастоем вагонаў: альбо два аўтамабілі не падзялілі дарогу на рэйках, альбо аўтааматар не прапусціў трамвай. На жаль, здараюцца аварыі і па віне нашых кіроўцаў, але гэта адбываецца вельмі рэдка.

— У расійскай Пермі ёсць цікавае "ноу-хау". Са жніўня там былі ўведзены дадатковыя захады па памяншэнні часу прастояў трамваяў. Так, цяпер кіроўцы электратранспарту могуць дапамагчы аўтааматарам у складанні схем ДТЗ, каб хутчэй раз'ехацца. Ці ёсць нешта падобнае ў Мінску?

— Такой практыкі не існуе. Гэта было б мэтазгодна, калі б транспарт быў вымушаны прастойваць з-за аварый доўгі час, скажам, каля гадзіны. Але апошні раз гэта здарылася блізу Новага года. Гэты выпадак стаў сумнавядомым — тады ўвечары сутыкнуліся трамвай і тралейбус, шмат пасажыраў якога трапілі на бальнічныя ложкі. Але падобныя аварыі, на шчасце, можна пералічыць на пальцах.

Валяр'ян ШКЛЕННІК.

 
 
Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Рытмічны грукат колаў раптам заціхае. Вагон спыняецца пасярэдзіне перагону. Незапланавая стаянка працягваецца хвіліну, дзве. Нарэшце кіроўца аб'яўляе па гучнай...
 
 
 

РЕКЛАМА

Архив (Новости Общества)

РЕКЛАМА


Яндекс.Метрика