Беларуская школа: Віртуальная "двойка" за інавацыі?
13.03.2013 14:44
—
Новости Общества
|
Беларуская школа: Віртуальная "двойка" за інавацыі? Першыя электронныя дзённікі з’явіліся ў Беларусі больш як пяць гадоў таму. Аднак нягледзячы на пазітыўныя водгукі карыстальнікаў, так і не сталіся сур’ёзнаю альтэрнатываю для "аналагавых" дзённікаў у нашай краіне. Электроннымі дзённікамі карыстаюцца сёння ўсяго каля трох дзясяткаў школаў.
Беларуская адукацыя "не саспела"? Беларуская школа яшчэ не гатовая цалкам пераходзіць на электронныя дзённікі, а Міністэрства адукацыі не бачыць з іх настолькі значнай карысці, каб рабіць практыку паўсюднаю. Пра гэта заявіў кіраўнік ведамства Сяргей Маскевіч. На ягоную думку, беларуская школа "яшчэ не саспела", каб уводзіць гэткую сістэму.У той жа час міністр зазначыў, што кожная школа можа сама ўводзіць электронныя дзённікі ў залежнасці ад сваіх патрэбаў. Гэта значыць – "на свой страх і рызыку" ды без аніякага падтрымання. Фактычна, настаўнікам, якія вырашацца на выкарыстанне электронных дзённікаў, давядзецца весці іх паралельна з папяровымі ды самім шукаць развязання, калі раптам узнікнуць праблемы тэхнічнага характару.
Найбольш буйныя сэрвісы, якія прапаноўваюць у Беларусі паслугу падключэння да электроннага дзённіку, – Згодна з інфармацыяй Schools.by, іх электронныя дзённікі на сённяшні дзень выкарыстоўваюць 15 школаў ува ўсёй краіне. З Sdo.by, паводле словаў кіраўніка праекту, сёння працуюць 12 школаў, яшчэ з 10 вядуцца перамовы. Настаўнікі: Цяпер прасцей камунікаваць з бацькамі Тым не менш, ёсць школы, якія да інфарматызацыі навучальнага працэсу саспелі. "Мы працуем з электронным дзённікам з пачатку лютага. Сам дзённік, а адначасова журнал – гэта табліца на адмысловым сайце ў інтэрнэце, куды настаўнікі ўносяць адзнакі, як у звычайны школьны журнал", – распавядае Ганна Шаціла, намесніца дырэктара ў навучальнай працы бабруйскай школы № 10, якая першаю ў горадзе пачала карыстацца электронным дзённікам.
Друкаваны журнал, як і дзённікі, дарэчы, ніхто не адмяняе. Але цяпер напрыканцы вучэбнага дня класны кіраўнік дублюе адзнакі з журналу на старонку электроннага дзённіку. "Доступ да сістэмы мае кожны настаўнік-прадметнік, – зазначае Ганна Шаціла. – Але ёсць у нас і настаўнікі “старой закалкі", якія прызнаюць толькі традыцыйныя папяровыя дзённікі, а мы нікога не змушаем працаваць з новаю сістэмаю". Таму асноўная праца выстаўлення электронных адзнак кладзецца на плечы класнага кіраўніка. Але, як адзначае Наталля – класны кіраўнік 5 класу, гэта зусім не цяжка. "Калі адзнакі выстаўляць адразу, кожны дзень, то гэта займае не больш за 15 хвілінаў. Электронны дзённік спрошчвае камунікацыю з бацькамі – калі ёсць нейкія заўвагі ці абвесткі можна адразу ж паведаміць", – мяркуе настаўніца. Бацькі: Навучанне дзіцяці – пад кантролем "Ёсць розныя бацькі – і актыўныя карыстальнікі інтэрнэту, і тыя, каму без розніцы, які дзённік – друкаваны ці электронны. Але ў большасці бацькі вельмі задаволеныя", – заўважае Ганна Шаціла.Электронны дзённік дае бацькам магчымасць заўсёды ведаць, якія адзнакі атрымлівае іхнае дзіця, як паводзіць сябе ў школе, а таксама бачыць паспяховасць свайго дзіцяці на фоне агульнай паспяховасці класу. У сістэме ёсць адмысловая рэйтынгавая табліца, што паказвае сярэдні бал у класе па тым ці іншым прадмеце і сярэдні бал кожнага канкрэтнага вучня. За зручнасць і магчымасць заўсёды трымаць руку на пульсе школьных поспехаў дзіцяці бацькі мусяць штомесяц плаціць Br 20 тыс. Трохі больш заплоцяць бацькі, якія хочуць штодня атрымліваць смс-паведамленні (Br 25 тыс. просіць Schools.by, 27 – Sdo.by). Для сем’яў, у якіх выхоўваюцца два і болей школьнікаў, прадугледжаныя зніжкі. Для самой школы, дарэчы, электронныя дзённікі цалкам бясплатныя.
Вучні: Цяпер не схаваеш адзнакаў Радасць бацькоў, аднак, не заўсёды падзяляюць вучні, што, зрэшты, зразумелае – цяпер не схаваеш сваіх адзнакаў, не забудзешся дзённік дома. "Не хачу такога дзённіку, бо мама ж усё ведаць будзе заўсёды", – зазначае вучаніца 6 класа бабруйскай школы. Раман, вучань 8 класу іншай бабруйскай школы, у якой электронныя дзённікі покуль толькі збіраюцца ўвесці, таксама не вельмі задаволены прагрэсам. "Я б не хацеў гэткага дзённіку. Настаўнікі ж пра кожны твой крок паведамляць будуць". Ганна Шаціла мяркуе, што электронныя дзённікі спрыяюць паляпшэнню паспяховасці вучняў. "Я заўважыла, што ў класах, якія працуюць з электроннымі дзённікамі, у некаторых прадметах узровень ведаў пайшоў уверх. Калі параўнаць адзнакі на пачатак студзеня і сёння – пасля месяцу карыстання інтэрнэт-дзённікам – бачна, што вынікі лепшыя. Новыя дзённікі больш матывуюць дзяцей, дадаюць адказнасці за свае адзнакі". Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Першыя электронныя дзённікі з'явіліся ў Беларусі больш як пяць гадоў таму. Аднак нягледзячы на пазітыўныя водгукі карыстальнікаў, так і не сталіся сур'ёзнаю...
|
|