Сяргей СIДОРСКI: «Развiваючы беларускую аўтамабiльную прамысловасць, неабходна глядзець гадоў на 10
Анатоль СЛАНЕЎСКI.
У нашай краiне аўтамабiлебудаванне, самым цесным чынам кааперыруючыся з прадпрыемствамi металургiчнай, электратэхнiчнай, хiмiчнай, электроннай, лёгкай i iншых галiн прамысловасцi, усё больш прыкметна становiцца своеасаблiвым рухавiком усёй эканомiкi. Да 2010 года ў краiне будуць створаны магутнасцi для выпуску 51 тысячы аўтамабiляў. Паводле слоў Анатоля Русецкага, мiнiстра прамысловасцi, штогод плануецца выпускаць 31 тысячу аўтамабiляў МАЗ, 600 аўтамабiляў Мiнскага завода колавых цягачоў i да 20 тысяч легкавых аўтамабiляў «Саманд» на прадпрыемстве «Юнiсон». Акрамя таго, як вядома, iснуе даручэнне па стварэнню паралельна вытворчасцi легкавых аўтамабiляў разам з Кiтаем. Аднак канкрэтныя аб’ёмы вытворчасцi тут пакуль невядомыя. Таксама ў рамках праграмы прадугледжваецца выпуск штогод 2,5 тысячы аўтобусаў МАЗ, 450 аўтобусаў «Нёман» i такая ж колькасць аўтобусаў Гомельскага аўтарамонтнага завода — будзе дзейнiчаць вытворчасць аўтобусаў чатырох класаў: вялiкiх, сярэднiх пасажырскiх, мiжгароднiх, аэрадромных. Уся новая беларуская тэхнiка, заявiў А. Русецкi, будзе аснашчана новымi кабiнамi, мастамi, мадэрнiзаванай тармазной сiстэмай, каробкай перадач, электронiкай. Аб’яднанне Белаўтамаз, дарэчы, плануе цалкам перайсцi на машыны з рухавiкамi ЕЎРА-3 i асвоiць рухавiкi ЕЎРА-4. Прэм’ер-мiнiстр Сяргей Сiдорскi асаблiва падкрэслiў важнасць найхутчэйшага наладжвання рухавiкоў стандарту ЕЎРА-4: «Мы павiнны дакладна ўяўляць сабе, што неабходна для гэтага зрабiць, якiя выкарыстаць рэсурсы, цi дастаткова ўкладзена грошай для таго, каб Мiнскi маторны завод быў канкурэнтаздольны i на постсавецкай прасторы i на больш аддаленых геаграфiчна рынках». Паводле слоў кiраўнiка беларускага ўрада, пры рэалiзацыi гэтай праграмы неабходна арганiзаваць i ўласную вытворчасць электронiкi для аўтамабiляў. Усё — начынка, дызайн, камфорт, бяспека — павiнны адпавядаць еўрапейскаму ўзроўню, каб мы маглi неадкладна рэагаваць на любыя патрэбнасцi рынку — i ўласнага, беларускага, i знешняга. Асаблiвую ўвагу С. Сiдорскi звярнуў на развiццё рухавiкоў, якiя працуюць на бiяпалiве. «Беларусi як мага хутчэй неабходна пераходзiць да стварэння рухавiкоў на бiяпалiве. Гэта вельмi важная тэма, у Еўрасаюзе прынята рашэнне, што бiяпалiва павiнна складаць не менш як 15 працэнтаў». Пры гэтым, паводле слоў прэм’ер-мiнiстра, «трэба больш актыўна прасоўваць нарматыўную базу па выкарыстанню гэтага вiду палiва, бо пакуль у Беларусi няма яе стандарту». Галоўнае тут — не страцiць час, iнакш акажамся неканкурэнтаздольнымi». Сяргей Сiдорскi таксама запатрабаваў, каб мiнiстэрства прамысловасцi i адпаведныя прадпрыемствы выпускалi такiя бiяпалiўныя рухавiкi, якiя можна было б без праблем пастаўляць i ў Расiю, i ў Кiтай, i ў Еўропу». «Мы павiнны iсцi наперадзе канкурэнтаў i глядзець, што будзем мець праз 5—10 гадоў, а не параўноўваць дасягнутае сёння з учарашнiм днём», — падвёў вынiкi пасяджэння прэм’ер-мiнiстр Беларусi. Фiнансаванне праграмы развiцця беларускага аўтапрама прадугледжваецца ў аб’ёме каля 1 трыльёна рублёў. Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
У нашай краiне аўтамабiлебудаванне, самым цесным чынам кааперыруючыся з прадпрыемствамi металургiчнай, электратэхнiчнай, хiмiчнай, электроннай, лёгкай |
|