Аўтамабіль не раскоша...
19.04.2011
—
Новости Общества
|
Абслугоўванне аўтамашыны становіцца ўсё больш дарагім, і перад пэўнай часткай аўтааматараў нават паўстае пытанне: "А ці не за лепшае адмовіцца ад легкавушкі?" Найперш гэта датычыцца пенсіянераў. Калі ў маім аўтамабілі "заспяваў" выціскны падшыпнік, то пайшоў па крамах, у якіх прадаюцца аўтазапчасткі, шукаць той падшыпнік. Знайшоў хутка, а вось кошт запчасткі здзівіў, бо падшыпнік той — дробязь, "шайба з дзіркай". На ўпакоўцы напісана, што зроблены ў Францыі, а на наклейцы сцвярджаецца, што ў Швецыі. Адсюль можна быць упэўненым, што падшыпнік зроблены ў нейкай трэцяй краіне — напрыклад, Кітаі. — Чаму такая высокая цана? — пытаюся ў прадаўца. — Пастаўшчыкі паднялі. Ніхто не хоча ў пралёце быць. Долар вунь як падскочыў... — А па якім курсе разлік ідзе? — Цяжка сказаць, адзін разлічваецца па курсе 4 тысячы за долар, а нехта па пяць... Аўтазапчасткі — тавар імпартны і набываецца за валюту, а калі з ёю неакрэсленасць, то ў кожнага свой курс. Але мала купіць падшыпнік, неабходна было яшчэ знайсці майстра, які яго ўстанавіў бы. Пайшоў па знаёмых, якія працуюць у сваіх гаражах, — усе забяспечаны работай на тыдзень наперад. Патэлефанаваў у некалькі СТА, але і там трэба станавіцца на чаргу. Калі б была неабходнасць нешта замяніць у падвесцы ці зрабіць касметычны рамонт, то знайсці майстра было б прасцей, а лезці ў счапленне не кожны здольны. Вось ужо тыдзень не магу замяніць той падшыпнік, а пра кошт рамонту яшчэ размовы не было. Пераважная большасць нашых аўтамашын мае вялікі прабег, і ў такіх аўто пастаянна трэба нешта мяняць, латаць, фарбаваць. Менавіта па гэтай прычыне апошняе слова за выканаўцамі. Можаш мець у кішэні грошы і чакаць. Безумоўна, вялікія грошы вырашаць праблему, але хто іх мае, ездзяць на новых "тачках", і абслугоўванне ў іх сэрвіснае. Калі пошліны на імпартныя аўтамабілі вырастуць у разы, то цана на аўтазапчасткі зноў рэзка падскочыць. Ужо сёння ўтрыманне і абслугоўванне аўтамашыны хоць і не дасягнула крытычнай мяжы, але б'е па сямейным бюджэце. Аўтамабіль не раскоша — калі грошы ёсць. Калі не браць да ўвагі затраты (страхоўку, рамонт, тэхагляд...), то ездзіць на дачу выгадней на аўтамашыне, чым на цягніку. У гэтым выпадку я прыводжу толькі свае выкладкі, магчыма, у кагосьці яны будуць іншыя. На дзесяці літрах саляркі я магу праехаць 200 км, а гэта 7 паездак на дачу. За такое задавальненне неабходна заплаціць 31500 рублёў (ці 4500 за адну паездку). Калі ж ехаць электрычкай, то для дваіх (куды без жонкі!) кошт праезду будзе іншы. Праезд да вакзала на гарадскім аўтобусе на дваіх — 2800 рублёў, і на электрычцы столькі ж, а ў суме атрымліваецца 5600 рублёў. І гэта пры тым, што на аўтамашыне даедзеш да самай дачы і пры гэтым не цягнеш груз. А калі ў машыне 3-4 чалавекі, то выгада істотная. Аднак падлічыўшы ўсе затраты на аўтамабіль, бачыш, што ад яго адна радасць: ён у цябе ёсць. І з сумам адзначаеш, што за выгоду неабходна плаціць. Што датычыцца недалёкай будучыні, то аўтааматары выказваюць дзве думкі. Паставіўшы бар'ер імпартным аўтамашынам, наша краіна тым самым унясе свой уклад у пад'ём расійскага аўтапрама. У аўтааматараў не будзе ўжо цяперашняга выбару, але ў тых, хто займаецца рамонтам, работы прыбавіцца. Расіянін пасля 3-5 гадоў эксплуатацыі аўтамашыны не будзе яе прадаваць, а выцісне з яе ўсё. А мы развітаемся з "Фордамі", "Сітраенамі", "Аўдзі", "Таётамі" — нямецкімі, японскімі, амерыканскімі, французскімі аўтамашынамі... Сымон Свістуновіч. Фота аўтара. Чтобы разместить новость на сайте или в блоге скопируйте код:
На вашем ресурсе это будет выглядеть так
Абслугоўванне аўтамашыны становіцца ўсё больш дарагім, і перад пэўнай часткай аўтааматараў нават паўстае пытанне: "А ці не за лепшае адмовіцца ад легкавушкі?"...
|
|